Onderwijs is alles behalve een eenzaam beroep.
Onderwijs maak je samen. Samen met de student en je collega's.
Groepsmanagement speelt daarom een cruciale rol in het onderwijsproces.
Als onderwijsprofessional draag ik uiteraard bij aan het groepsmanagement binnen mijn eigen team.
Ik heb twee competenties aan elkaar gekoppeld waar groepsmanagement centraal staat. Dit zijn: 'groepsvorming' en 'oordeelsvorming'.
Voor deze laatste twee competenties heb ik de keuze gemaakt om deze gezamenlijk te verantwoorden, omdat deze zo enorm dicht bij elkaar liggen. Het een kan haast niet zonder het ander.
Lees beneden verder voor de verantwoording van de laatste competenties!
''Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om een positief groepsklimaat en samenwerking tussen studenten te bevorderen en geeft zelf het goede voorbeeld.'' - competentie 8
''Helpt andere door het evalueren van hun argumenten om op basis van een volledig en juist beeld van een kwestie tot verantwoorde conclusies en beslissingen te komen''. - competentie 9