Zorg / Student centraal

Bij Curio staat de student centraal - een mindset waar ik volledig achter sta. 

Zelf handel ik altijd vanuit dit uitgangspunt. Ik beschouw de student als de belangrijkste factor in het onderwijs.


Ik heb drie competenties aan elkaar gekoppeld waarin zorg en de student duidelijk naar voren komen.

 

In deze drie competenties staat de student centraal. Een docent die op LC-niveau aan deze drie competenties voldoet, kan zijn collega's helpen in het begeleiden van de student, richting geven en ondersteuning bieden aan collega's bij het bewaken van het leerproces.


Ik ben van mening dat ik deze competenties op LC-niveau uitvoer, door mijn taak als trajectbegeleiderzorg. Ik heb de portefeuille zorg en voer de taken die hier bij horen al vier jaar uit.


De competenties

Competentie 1 - Richting geven


''Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om kaders en richting te geven aan studenten bij het vormgeven van hun eigen leerproces, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag''.


Hoe voldoe ik aan deze competentie?

Competentie 6 - Analyseren van ontwikkel- en leervragen


''Stimuleert andere in de directe werkomgeving om studenten te helpen bij het analyseren en formuleren van hun ontwikkel- en leervragen. Geeft zelf het goede voorbeeld''.


Hoe voldoe ik aan deze competentie?

Competentie 7 - Begeleiden van studenten


''Stimuleert andere in de directe werkomgeving tot het effectief begeleiden van studenten, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag''.


Hoe voldoe ik aan deze competentie?